Kompletirana je i objavljena publikacija koja prenosi i objašnjava stavove građana i građanki o radu lokalne javne uprave, kao i najčešće korišćenim uslugama na području grada Pančeva. Stavovi i iskustva, ali i predlozi, više od 300 građana/ki, o kvalitetu javnih usluga, posebno u toku pandemije Covid-19, prikazani su kroz rezultate ispitivanja javnog mnjenja sprovedenih tokom 2021. godine.
Građani i građanke su svoje stavove prenosili putem ankete, ali i građanske konsultacije, od kojih je jedna o nelegalno posečenom platanu u naselju Tesla u Pančevu. Direktno je učestvovalo 17 građana/ki koji su diskutovali o konkretnom incidentu i njihovoj bezbednosti nakon istog. Zajednički stav okupljenih je bio da se osećaju nebezbedno i nezadovoljno odgovorima nadležne gradske službe i policije, kao i nedovoljno upućeno o načinima postupanja u slučaju nelegalne seče drveća od strane investitora.
Pored ove, sprovedene su i konsultacije sa građanima o zadovoljstvu pruženim javnim uslugama osobama sa invaliditetom i ljudima sa intelektualnim poteškoćama, kao i radom Centra za socijalni rad. Zaključak je da nema velikog pomaka u načinu komunikacije sa nadležnim službama, kao i da su ljudi sa intelektualnim poteškoćama nedovoljno upućeni u rad Centra za socijalni rad.
Konsultacije i razgovori su vođeni i sa stanovnicima Banatskog Novog Sela kroz koje se saznalo da mnogo njih ne zna za „Sistem 48“ – osmišljen radi efikasnijeg rešavanja komunalnih problema na teritoriji grada Pančeva, u roku od 48 sati od trenutka prijave. Takođe, meštani su ukazali da su slabije informisani sada kada više nemaju lokalna informativna glasila koja su imali ranije, prema tome, izostaju neke servisne informacije koje bi im bile od koristi.
Poseban deo publikacije čine rezultati ankete povodom zadovoljstva građana/ki javnim uslugama u toku pandemije kovida 19, koji je kompletiran setom preporuka za pružaoce lokalnih javnih usluga, proizašlih iz svih konsultacija, razgovara i anketa.
Postoji uočljiva i specifična potreba da se lokalno civilno društvo i mediji uključe u proces poboljšanja pristupačnosti i efikasnosti lokalne javnosti, posebno za građane koji pripadaju ugroženim grupama u našoj lokalnoj zajednici. Ova publikacija, deo je projekta kome je cilj jačanje kapaciteta organizacija civilnog društva da zahtevaju dostupne javne usluge za sve građane na lokalnom nivou i približavanje reforme javne uprave građanima Pančeva.
Kompletne rezultate i stavove građana/ki pročitajte u publikaciji klikom OVDE.
Ova publikacija deo je projekta “Premošćavanje jaza – za poboljšane javne usluge i promociju reforme javne uprave u gradu Pančevu” u okviru Weber projekta i podržava inicijativu #pratimoreformu.
www.pratimoreformu.rs je portal na kojem građani mogu ostaviti svoja iskustva u kontaktu sa javnom upravom. Podeli svoje iskustvo i pomozi nam u prepoznavanju slabih tačaka javne uprave u Srbiji.